Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Goodyear Wrangler DuraTrac - нова концепция за оф роуд гума със зимни качества

Свий
X
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Goodyear Wrangler DuraTrac - нова концепция за оф роуд гума със зимни качества

    Публикувано:
    13-10-2014, 09:52



    Когато човек повече или по-малко активно кара офроуд автомобил из гори и планини за собствено забавление (като ловец, рибар или просто за кеф), рано или късно идва въпроса за гумите, с които е „обут“ въпросния автомобил. От доста време, всъщност над 15 години, и аз съм изкушен от тази „краста“ и когато мога, кръстосвам планини и гори със специално подготвено за безпътието возило.

    Още навремето, когато закупувах автомобила, го направих с ясното съзнание, че няма да се занимавам професионално със спортен оф роуд и да търся максимално трудни терени, в които да тествам до край своите и на автомобила възможности. Основната ми идея и мерак е да практикувам т.нар. експедиционен оф роуд с цел да посещавам красиви и трудно достъпни места из нашите планини.

    И така, веднага след закупуването през 2008 година на Рейндж Ровър Класик, набор 1994 година, го постегнах с усилено и повдигнато окачване, сложих фланци с цел да изнеса гумите максимално навън, пооправих туй-онуй и дойде момента да избера гуми. С идеята за разходки и експедиции се насочих директно към типична АТ или иначе казано All Terrain гума от реномиран производител в размер 265/75/16. Това е грубо казано гума 32“ размер и се наложи „подрязване“ на малко ламарина от калниците.

    Дълги години с успех и безпроблемно „търкалях“ тези гуми и не съм се замислял за смяна. Но една екскурзия в мочурливия терен в района на Петрохан ме амбицира да заложа на по-агресивна гума с цел да се чувствам по-сигурен на кални условия. Иначе казано, апетита идва с яденето и преди няколко години смених гумите с класически МТ или Mud Terrain и то от доказано корав вид – Goodyear Wrangler MT. По съвет на опитни приятели се спрях на размер 235/85/16. Твърдия каучук с големи блокчета и усилен страничен борд ми даваше сигурност във всеки тежък терен. Особено в камъни или кал се чувствах спокоен и уверен както никога досега и с кеф започнах да се изкушавам да се бухна нарочно в някой кален коловоз или влажна трева. Всичко хубаво, но подобна тясно специализирано гума, безспорен еталон в класа си, има и своите недостатъци и основния от тях е шофирането зимата. Както повечето оф роуд любители, и аз нямам и не искам да имам отделен комплект зимни гуми за возилото си, а се стремя да намеря универсално решение за всички терени и сезони. До скоро такова, макар и приблизително, с известни компромиси, на пазара нямаше. Никоя от предлаганите оф роуд гуми, била тя АТ или МТ, нямаше сертификация за зимно ползване и шофирането в сняг си беше компромис, по-малък за АТ гумите и по-голям за МТ. Като всеки фен, и аз от години следя и дейно участвам в www.OFFRoad-Bulgaria.com, най големия мъжки форум в България, безконечен извор на информация за всичко извън пътя на две, четири и повече колела. Там има нарочен раздел, посветен само на гумите и от известно време все по често започнах да срещам мнения на хора, които за себе си са открили наистина универсална и за лятото и за зимата, и за кал, и за сняг гума.

    Името Goodyear Wrangler DuraTrac или само DuraTrac като че ли се оказа вълшебната думичка, даваща отговор на много въпроси. Сериозни „карачи“ и опитни „офроудъри“ споделяха своите впечатления и ме накараха отново да преосмисля личната си концепция за гумите на моето возило. Ето какво четях( писано през последните 2 години) и какво ме караше да взема решение за нова смяна.

    Страхотна гума! Купих ги миналия Април и ги покарах съвсем малко. Не можах да ги тествам на сняг. През лятото карам с други, типично кални гуми. Преди седмица, в началото на декември, като застудя метнах пак Дуратрака. Страхотна мека гума. За да стъпи нормално го помпам до 1.8 - 1.9 бара. Те са размер - 315/75/16. По-леки са от другите ми чисто МТ гуми със същия размер с почти 5 кг. Значително по меки и при сегашните минусови температури свирят както всяка зимна гума. Сцеплението с асфалта е много по-добре от другия ми комплект. Съдя за това по факта, че като сръчкам машината( Jeep Wrangler TJ) със предишните гуми пробуксува и се включва ESP-то. С Дуратрака въобще не може да пробуксува дори милиметър. Друга офроуд гума с ламели за сняг и с подготовка за шипове не съм срещал.

    Впечатленията ми от тази гума са повече от добри . Зимни условия - Много добро поведение както на утъпкан така и на неутъпкан сняг . Дори специално си правих тест на добре утъпкан сняг с цел да придобия представа как се държи автомобила и мога да кажа , че контролът при включено само задно предаване бе невероятно добър . При 4 по 4 ми бе почти невъзможно да поднеса автомобила . Асфалтов път - Не съм забелязал разлика при шофиране на мокро и сухо. Като шум мога да ги определя като една идея по шумни от обикновени асфалтови гуми. Оф роуд - Определено не е типична кална гума, но се справя. Само ако някъде калта е с високо съдържание на глина средната част на грайфера се запълва и е много трудно да се изчисти с развъртане .
    И аз съм от около 5 месеца с тези гуми. Изминах вече около 8.000км с тях и съм много доволен. Около 200км съм изминал offroad с тях. Като съм карал по камъни, кал, мокра трева и сняг. Поведението и при високи(110-130) скорости е много добро. Малко по-шумни са... но на моя автомобил така или иначе двигателчето му шуми повечко, та разлика няма от вътре

    Преминах от класическа АТ 225/75/16 на Duratrac 235/75/15 . Зимни условия - Duratrac-а е много по-добър, в кал също - малко отстъпва на МТ, на мокра трева и наклони - по-добър. За мен дилемата АТ гума - Duratrac не съществува. Еднозначно - Duratrac.
    От миналата есен съм с Goodyear Wrangler DuraTrac 235/75/15, монтирани на Витара ДБ 2.0 V6 автоматик. За зимни условия важи всичко хубаво казано до тук в темата и то на 100%. Към лятната експлоатация подходих с известни притиснения поради някои от мненията, но за 6000 км. мога да кажа следното: 1. Нито веднъж не са ми изсвирили. При екстремно спиране на шосе се чува леко бучене. 2. Лек off, кал - неотличими от Goodyear МТ, една идея по-добри в излизането от коловози (сравнявам пак с Витара). На дълбок чакъл, пясък - по-голяма склонност за окопаване спрямо останалите АТ. 3. На шосе - отлично и стабилно поведение ( карам ги на 1,9 атм.). По наклон и леко разлигавен път спират уверено, не приплъзват и ABS не сработва за разлика от предишните ми AT. 4. Шумът е по-малък от всички АТ и МТ, които съм карал, но се усеща. За моята джипка открих перфектните гуми.
    Прочетеното дотук( и то писано от хора, каращи различни марки джипове) рязко изостри интереса ми към тази гума и писах на двама доверени приятели, с които сме членове на един и същ оф роуд клуб и за които знаех, че са с тези гуми, да споделят впечатления. Ето какво ми писаха:
    Впечатленията за гумата ми са следните:

    1. На дълбок сняг гумата се държи много добре. Грайфера успява да се почиства лесно и гумата преодолява големи навявания и преспи с лекота.
    2. На утъпкан сняг-също чудесно поведение. Не е като чисто зимна гума, но е в пъти по-добра от всяка друга МТ гума. На разходката на х.Средногорец дърпах няколко джипа. Там където те буксуваха (имаше с АТ и МТ) аз минавах с лекота. Имаше и стръмни участъци, на който предният ден бяхме заледили от буксуване аз пак минах с лекота, докато повечето успяха да излязат или с много буксуване или изобщо не успяха. На асфалта пак на утъпкан сняг си спира повече от прекрасно за МТ гума.
    3. На кал не държи толкова, колкото например типична MT гума, но лично за мен има едно голямо предимство - не се окопава толкова бързо.
    4. На сух асфалт също за мен е добре, като е една идея по-шумна от другите ми гуми, с които е джипа – типични летни AT.
    5. Страничните бордове са от мек каучук и трябва да се има едно наум че могат да се наранят от скали и клони.

    В началото на моята дружба с Ленд Ровър Дискавъри 2, реших че на моите изисквания най-добре ще отговорят едни All Terrain гуми. Първо, защото ще го използвам за разходки, лов и риболов и второ, защото една такава гума би била добър вариант и за зимните условия в Габрово, без да се налага да сменям гуми. Имах доста варианти за АТ гуми, но случайно попаднах на страхотна оферта за едни напълно непопулярни като марка и ги взех. Бях видял Дуратрак-а и се бях влюбил в него, но по това време тази гума беше голяма екзотика и малките количества в БГ влизаха на много високи цени. И така взех АТ-то. Добра гума, особено зимата, но на разходките, дори в съвсем малко кал се представяше много зле. През ловния сезон ми се налагаше да изминавам 50 км до ловния ми район, основно в зимни условия, но след това в гората ми бяха нужни по-скоро гуми за кал. След известно време и сериозни мъчения реших, че ми трябват повече гуми за кал, отколкото тези АТ. Смених ги с типични МТ от реномирана марка, но стана обратния ефект. Тази гума се представяше изключително зле на сняг и спирането с нея беше изключително предизвикателство. Освен това страничните наклони във влажно време и горски терен, също бяха проблем за тази гума. Не беше нужно много време и след поредния опит да спра преди кръстовище, за което се подготвях около 100 метра предварително за спиране, със скорост от 10 км в час, незнайно как се озовах в средата му при изключително интензивно движение. Тогава реших, че тези гуми не покриват изобщо моите изисквания и бяха отново продадени и заменени с отдавна бленувания Дуратрак. Първите впечатления за Дуратрак-а бяха за изключително агресивния дизайн, който в същото време беше изключително тих на асфалт.

    Първата разходка в кал, преди зимния сезон, остави в мен много добри впечатления относно сцеплението на тази гума. Страничните наклони бяха преминавани много по-добре и безопасно, а страничния грайфер предоставяше допълнително сцепление при движение в кални коловози. Когато зимата настъпи, с нетърпение тествах Дуратраците на пресен сняг. Впечатлението беше много добро. Държаха се точно както очаквах. А аз не очаквах да бъдат истински заместител на зимните гуми, но все пак да бъдат значително по-добри от калните MT. Тръгването, сцеплението при движение и стоенето на пътя бяха много добри, единствено спирането изискваше отново малко внимание. До края на ловния сезон вече знаех, че това е гумата, която покрива всички мои нужди. Представя се много добре на кален и зимен терен. На сух асфалт не е шумна и предоставя отличен спирачен път. На мокър асфалт също се представя много добре, но не е перфектната гума за такива условия, напълно очаквано. На отъпкан сняг и изключително ниски температури от -15 до -20 градуса, гумата беше във вихъра си. Държеше се изключително стабилно и уверено на пътя. Колкото повече паднаха температурите, толкова по добро ставаше сцеплението. Карам вече близо две години с тази гума и бих казал, че това е истинската АТ гума, с невероятно агресивен дизайн, като в същото време си е една съвсем цивилна гума, покриваща всякакви терени и сезони. Осъществил съм множество кални и зимни приключения с тях и никога не съм имал и най-малки съмнение, че могат да ме предадат. Като единствен недостатък бих изтъкнал само, че гумата е мека, със сравнително мек борд, и лесно се нарязва на остри камъни при невнимателно шофиране.

    И за капак на всичко, получих и ето тези снимки, правени последната година и половина из Стара планина, Родопите и Средна гора като илюстрация на казаното – гумите в екшън: Натиснете снимката за да я уголемите  Име:1.jpg Прегледи:1 Размер:1.01 МБ ID:4784
    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:2.jpg Прегледи:1 Размер:2.32 МБ ID:4785
    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:3.jpg Прегледи:1 Размер:1.93 МБ ID:4786
    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:4.jpg Прегледи:1 Размер:2.25 МБ ID:4787
    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:5.jpg Прегледи:1 Размер:1.99 МБ ID:4788
    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:6.jpg Прегледи:1 Размер:1.86 МБ ID:4789
    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:7.jpg Прегледи:1 Размер:2.29 МБ ID:4790
    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:8.jpg Прегледи:1 Размер:2.22 МБ ID:4791
    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:9.jpg Прегледи:1 Размер:2.00 МБ ID:4792
    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:10.jpg Прегледи:1 Размер:1.37 МБ ID:4793
    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:11.jpg Прегледи:1 Размер:2.00 МБ ID:4794
    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:12.jpg Прегледи:1 Размер:1.28 МБ ID:4795



    И така, прочетеното във Форума и споделеното от приятелите предопредели решението ми почти на 90%, но остана да ме гложди нещо неизяснено – тези Дуратраци АТ или МТ гуми са, освен че са зимни? Затова направих нещо, с което реално трябваше да започна – отворих сайта на производителя и се зачетох там. Ето какво пишеше:



    Здраво сцепление в дълбока кал и сняг

    Трудните терени стават по-леки, благодарение на технологията TractiveGroove, която осигурява подобрено сцепление в кал и сняг. Wrangler DuraTrac е обозначена със символа „планинска снежинка“ за зимна употреба. На гумата могат да се поставят шипове за по-добро сцепление в сурови условия.

    Тихо, стабилно возене

    Дори най-„бойните“ автомобили 4x4 могат да возят приятно с блоковата шарка, която намалява шума от пътя. Ъгловите централни блокове на шарката помагат за поддържане на напречната стабилност на неравен терен.

    Подобрено сцепление за пръст и чакъл

    Подобреното сцепление дава увереност по тежки и пресечени терени. Wrangler DuraTrac има самопочистващи се раменни блокове, които бързо изхвърлят чакъл, пръст и кал, докато шофирате.

    Защита за джантата

    Колелата се поддържат в добро състояние, благодарение на предпазителите за джантата, които помагат за предотвратяване на неволно увреждане от стълкновение с бордюри
    .
    Това последното никой досега не беше споделил и е поредното доказателство, че е хубаво първо да се довериш на производителя за детайлно описание на качествата на дадена гума. Но ме учуди и още нещо, за първи път на мен ми се случи да видя почти 100% съвпадение на описаните качества и от производителя, и от активните и критични по принчип ползватели. Това вече говори много за тези гуми и ясно показва, че наистина има нещо ново и различно в тях. От Goodyear отдавна са доказали че правят едни от най-добрите гуми за оф роуд, но сега доказаха че за разлика от масовата практика не им приписват почти невероятни качества. Така че с доверие приемам оценката, дадена от тях за това тяхно отроче – 4 от 5 възможни точки за ескплоатация в пресечен терен. Чисто теоритично, по-скоро бих причислил гумата към All Terrain вида с уговоркта, че все пак е уникално изделие с междинно положение между АТ и МТ и с фокус на зимната употреба. Самите Goodyear никъде на гумата не са означили дали е МТ или АТ, което показва, че ясно съзнават и отчитат уникалността на създаденото от тях. И може би с право се опитват да наложат DuraTrac като нов тип гума за употреба извън пътя, различна от типичните АТ или МТ. Трябва да отбележа и още тещо, не толкова маловажно, особено при тежк изимни условия. На DuraTrac лесно се слагат вериги и за разлика от типичните МТ гуми прилягат здраво и стабилно. Това беше отбелязано от мой близък приятел, голям експерт в оф роуд шофирането, но никой от ползвателите на гумите, споделил мнение във OFFRoad-Bulgaria.com не му беше обърнал внимание, явно на никой не се налагало да стига чак до вериги.
    Освен цялата информация за технологията и качествата на DuraTrac в сайта на производителя има и още нещо много важно - стандартизираната



    Европейска класификация на гумите
    по 3 категории


    - икономия на гориво, сцепление на мокро и шум. Всяка категория има точни дефиниции.


    Икономия на гориво
    е показател за съпротивлението при търкаляне на гумата. Гума с ниско съпротивление на въртене има по-ефективен разход на гориво, тъй като й е необходима по-малко енергия за завъртане. Икономията на гориво се оценява от A (най-висока категория) до G (най-ниска категория).



    Сцепление на мокра настилка
    е показател за спирачната способност на гумата на мокри пътища. Сцеплението на мокра настилка се оценява от A (най-висока категория) до F (най-ниска категория). И последния показател е



    външният шум генериран от гумата, измерен в децибели. Черните звукови вълни определят класа шум, от 1 (тихо) до 3 (шумно). Тези стойности, освен от модела, варират и от размера на гумата. Естествено, те са много ниски за шосейните гуми и доста високи за всички, предвидени за оф роуд. За разглеждания тук размер на Goodyear DuraTrac икономията на гориво е F категория, Сцеплението на мокра настилка е Е категория, а шума е 75 db. В предвид предназначението и размера на гумите, това са отлични показатели. Едни типични МТ гуми например лесно падат до най-ниската, G стойност за икономия на гориво и Е и дори F за сцепление на мокра настилка, докато показателите на типичните качествени АТ гуми са сходни с тези на DuraTrac. Така че ако се върна на дискусията МТ или АТ са DuraTrac, по тези показатели те са типични АТ гуми, ако не отчитаме другите им уникални възможности.
    Въоръжен със цялата тази инфоормация и по навик от работата ми като търговски мениджър седнах и направих един кратък анализ на плюсовете и минусите още преди да съм решил окончателно за покупка.
    Плюсовете са:
    + сертифицирана зимна гума с оф роуд фокус
    + много добро представяне в кал, с една идея по-зле от типични МТ гуми, но все пак много добро, в пъти над АТ
    + комфортни и умерено шумни на асфалт
    + стабилни при странични наклони
    + отлично спиране за класа гума на сух и мокър терен
    + пазят джантите
    + универсално, с известни условности, използване
    + позволяват лесно ползване на вериги
    Като минуси отбелязах две неща:
    - относително мек страничен борд, да се карат с едно наум в каменисти терени
    - не се предлагат във някои оф роуд размери на нашия пазар
    При това отношение на плюсовете и минусите и при всичко, натрупано като информация, вече бях наясно и преди няма и месец се сдобих с 4 броя от Goodyear Wrangler DuraTrac. Исках да запазя размера си от 235/85/16, но се оказа че точно той не се предлага от производителя за Европа и сега моят любим автомобил е „обут“ в гуми с размер 265/75/16 и с нетърпение готвя сериозните тестове. Но първо ето и впечатленията от първата среща и кратко излизане на "черно".
    На тази снимка добре личи издадения предпазител за джанти. Когато човек се вгледа, е ясна ролята му, но никой досега от моите познати не му беше обърнал внимание.



    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:1.jpg Прегледи:1 Размер:2.10 МБ ID:4796

    Ето ги и страничните блокчета и крайните, т. нар. раменни блокчета от протектора, чиято основна роля е да подпомагат сцеплението в тежък терен и да "вадят" колата от коловози и кал. Някой би забелязал, и с право, че страничните блокчета не са толкова внушителни като на някои други модели типични МТ гуми, но нека не забравяме уникалното положение на DuraTrac между АТ и МТ гумите
    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:2.jpg Прегледи:1 Размер:1.65 МБ ID:4797


    На снимката по долу ясно се вижда и ъгловата шарка на централните блокове на гумата, която има от една страна основна роля за сравнително тихата возия на асфалт, а от друга същите тези блокчета с характерна шарка са основен "виновник" за отличната напречна стабилност на гумата при хлъзгави и наклонени странично терени.

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:3.jpg Прегледи:1 Размер:1.59 МБ ID:4798
    Ето тук и близка снимка на зимната комплектация на гумата с ламелите за сняг и подготовката за шипове. Последните са забранени в България за ползване по пътната мрежа, но опция за поставянето им така или иначе има.
    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:4.jpg Прегледи:1 Размер:1.48 МБ ID:4799

    На тази фотография на мократа гума ясно се виждат всички основини елемени от строежа на протектора и, които в синхрон работят за уникалното и поведение. От ляво на дясно първо са страничните блокчета, после раменните блокчета и след тях и централните ъглови блокчета. Между тях се крие още нещо,
    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:5.jpg Прегледи:1 Размер:2.00 МБ ID:4800


    което тук се вижда съвсем ясно. Вътре, в"ниското" са скрити елементите на т.нар. технология TractiveGroove, която е основния действащ елемент за отличното сцепление на гумата в снежни условия и подобреното и поведение в кал

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:6.jpg Прегледи:1 Размер:2.09 МБ ID:4801
    Ето още един поглед как изглеждат гумите на автомобила ми - агресивно, красиво по своему, готови за приключения

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:7.jpg Прегледи:1 Размер:1.82 МБ ID:4802
    Предстои продължение, съвсем скоро новите ми гуми ги очаква тежко каране във високата планина и веднага ще споделя впечатленията от бойното им кръщение в сериозна оф роуд среда.





    Прикачени файлове
    Последно редактирано от Z.Zlatev; 26-06-18, 13:28.

  • #2
    Очаквания от мен с нетърпение сериозен тест на новите ми гуми дойде и мина. Но какъв тест само, на 25 и 26 октомври 2014, когато в половин България беше обявено бедствено положение заради тежък снеговалеж или порои аз се озовах високо в планината, и то съвсем доброволно. Уникално изживяване, успях да видя всичко за ден, от мокри скали през кални коловози до истинска зимна приказка. Но всичко по реда си. Първо асвалта. Още на 25 сутринта излязох от София по мокрия, на места заснежен и заледен, напълно непочистен Подбалкански път. Както и очаквах Дуратраците се държаха отлично. В района на Саранския баир, на Гълъбец и Козница нямах никакъв проблем както на изкачване в леда, така и на спускане. Колата беше дотолкова стабилна, че без притеснение излизах от коловозите в неотъпканото, за да изпреварвам. В ниското, след Кърнаре нагазих в огромни локви, наводнили шосето, но и тук проблеми или притеснения нямаше.
    Истинския тест започна с изкачването ми в планината, където първия участък беше без сняг, но за сметка на това изключително стръмен и скалист. На места до гола скала, с екстремни наклони в кратки участъци до 30 и нагоре градуса, с дълги стръмни и прави нанагорнища и непрекъснат дъжд.

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:1.jpg Прегледи:1 Размер:1.47 МБ ID:4803

    В този хлъзгаво-каменен свят DurarTrac се представи наистина над очакванията ми. Сравнявайки го с типичните МТ гуми, които карах преди, разлика не усетих. По ъгловатите и едри камъни, по голата скала, по чакълените коловози колата си вървеше без приплъзвания, без колебание встрани, в плавен ритъм. Достигнах и най-голямото препятствие, гола скала с наклон над 30 градуса и дължина около 10 метра.



    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:2.jpg Прегледи:1 Размер:1.97 МБ ID:4804
    На първа бавна предавка автомобила дори не се замисли, гумите като че ли прилепнаха и изкочих над скалата без особено усилие. Нагоре навлязох в сумрачната граница между дъжда и снега. Камъните останаха назад и попаднах в един тревисто-кален терен, отново с няколко сериозни наклона.

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:3.jpg Прегледи:1 Размер:2.13 МБ ID:4805
    Точно на едно такова място за пръв път имаше колебание в движението ми напред. Колата излезе по калния склон, но с много газ и въртене на гуми.



    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:4.jpg Прегледи:1 Размер:2.31 МБ ID:4806

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:5.jpg Прегледи:1 Размер:2.24 МБ ID:4807
    Не знам, може би съм субективен, но тук старите ми МТ гуми вероятно биха се справили една идея по-лесно. Държа да подчертая, излязох от първия опит, но с малко повече газ и буксуване. Две коли преди мен, с типични АТ гуми не успяха да преминат този участък и се наложи да бъдат изтегляни допълнително.
    Нагоре попаднах в рая на DuraTrac, в снежна пъртина по затрупан с над 30 сантиметра пухкави снежинки път.



    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:6.jpg Прегледи:1 Размер:1.78 МБ ID:4808

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:7.jpg Прегледи:1 Размер:1.37 МБ ID:4809
    На места с навявания, на места със заледени коловози и странични наклони, тове беше отличното зимно тест трасе. И гумите показаха тук истинския си облик. Агресивни, стабилни, буквално "прегазваха" всичко по снежно-ледения терен. В началото карах внимателно, но после се поотпуснах и се наслаждавах на снега. И когато дойде момента да паркирам в една пряспа от пухкав, неотъпкан сняг, затрупала паркинга, за пореден път се убедих, че съм направил правилния за мен избор. С рев на двигателя и разклащане напред-назад се наместих спокойно в пряспата, паркирах стабилно и с малко съжеление слязох от колата.

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:8.jpg Прегледи:1 Размер:1.26 МБ ID:4810
    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:9.jpg Прегледи:1 Размер:1.94 МБ ID:4811

    Снеговалежа не спря на пресекулки цялата нощ и когато на другия ден припалих и разринах колата, имаше нови 5-6 сантиметра. Слизането, въпреки стръмните наклони, не беше никакъв проблем. Както на идване, така и сега ми се наложи няколко пъти да спра на място с голям наклон, гумите си стояха като залепени и лесно потеглях и нагоре, и надолу. По вече познатия ред терена се смени от типично снежен през кално-тревист до зловещо скалист, но проблеми нямаше и слязох до асвалта без някакво притеснение. Отново по Подбалканския път към София вече попаднах и на доста напълно сухи участъци, където успях да тествам поведението на гумите при скорости между 100 и 120 километра в час. Като шум са определено много по-тихи от типични МТ гуми. Спирането и на сухо, и на мокро за мен е повече от много добро, шума, както вече писах, е съвсем нормален, дори по моя стандарт колата се движи тихо.
    Като обобщение и от гледище на шофирането на екипиран за офроуд автомобил и опита ми с типични АТ и МТ гуми, мога да кажа следното:
    - на асфалт поведението е отлично за класа гума. Не може да се сравнява с типични шосейни, но държи стабилно при спиране и гарантира нормален спирачен път, нивото на шума е ниско за такъв тип гума и като цяло има много добро поведение
    - на камъни практически не намерих разлика с типична МТ гума, нещата са отлични при всякакъв наклон, на изкачване или спускане, и то в мокри условия
    - на кал отстъпва на типичния Wrangler МТ на Goodyear, но не с много. Спрямо типичните АТ гуми е много по-проходима и с "агресивно" поведение
    - на сняг и лед DuraTrac е в стихията си, всичко казано дотук нагоре в темата е малко да опише стабилното и спокойно шофиране, което е резултат от отличните му качества
    В групата, с която шофирах беше и един приятел, изказал се крайно ласкаво за DuraTrac( по нагоре в темата подробния разказ за перипетии с избора на гума през АТ, МТ и стигане до DuraTrac-а е негов). Той е и един от първите закупили този модел гуми още преди година и половина. Ето ги сега на колата му.

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:10.jpg Прегледи:1 Размер:2.03 МБ ID:4812
    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:11.jpg Прегледи:1 Размер:1.73 МБ ID:4813Натиснете снимката за да я уголемите  Име:12.jpg Прегледи:1 Размер:1.24 МБ ID:4814

    Оттогава ги кара нон стоп и зима, и лято на джипа, навъртял им е над 12 000 километра и на въпроса намира ли разлика в поведението им преди като нови и сега на сняг след едно пълно с пътувания в горещо време и по асвалт лято ми отговори така:
    "Разлика не мога да открия, на снега гумите имат същото поведение като миналата зима, само през лятото по скалите тук-там надрах някое от блокчетата на шарката и вида им вече не е толкова лъскав. Но в този разнообразен терен и особено в снега и леда наистина не мога да усетя нещо различно в поведението им и да откроя разлика от тогава, когато бяха нови". За сравнение, първата и третата снимка по долу са неговите гуми, втората и четвъртата са моите, на 300 километра пробег.

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:13.jpg Прегледи:1 Размер:1.28 МБ ID:4815
    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:14.jpg Прегледи:1 Размер:1.11 МБ ID:4816
    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:15.jpg Прегледи:1 Размер:1.29 МБ ID:4817
    Друг участник в групата, който имаше гумите от края на миналата зима и също не ги беше свалял от джипа цяло лято сподели:
    " Няма разлика, гумите си работят прекрасно и се движа сигурно и спокойно".
    Тестовете ще продължат, но явно Goodyear Wrangler DuraTrac наистина са всесезонни гуми, пазят зимните си достойнстави след цяло лято каране "на сухо" и поне за мен са идеалното решение и за момента единствения успешен компроимс за всякакъв терен и всякакво време. Вероятно, за разлика от едни корави МТ гуми например( които спокойно могат да се карат 5 и дори повече години), ще трябва да се сменят по-често, на 3 или 4 години, но това е в реда на нещата, особено за активно пътуващи сред природата и през всички сезони хора.
    Към момента Goodyear DuraTrac могат да бъдат открити при всеки сериозен търговец на гуми и специално в партньорите на Goodyear за България , а цената за разглеждания в ревюто размер е между 290 и 330 лева с ДДС. Още за DuraTrac може да видите в официалния сайт на Goodyear , там може да откриете пълна информация и за останалите модели на марката и как да ги открите.
    Последно редактирано от Z.Zlatev; 26-06-18, 13:30.

    Коментар

    Зареждам...
    X